Gondola Magazine Vision 2025 NL
©

Gondola

Soms is het handig om even afstand te nemen van het nieuws. Dat is wat Gondola Magazine elk jaar doet. Om afscheid te nemen van het jaar dat ten einde loopt en het nieuwe te verwelkomen, kiezen we voor andere perspectieven, zoals de cover van dit magazine suggereert: ‘Vision 2025’. We hebben nog steeds te maken met dezelfde realiteit, die van de retail en consumptie, maar bekeken vanuit verschillende invalshoeken. Hiervoor doen we een beroep op een breed scala aan inzichten: experts op het gebied van marktonderzoek, bazen van retailgroepen, trendwatchers, investeerders, producenten van nobele producten, en niet te vergeten degenen die elke dag in het hart van deze business staan: winkeluitbaters. Het vormt dit jaar een rijke mix die hopelijk uw nieuwsgierigheid en interesse zal wekken. We wensen u veel leesplezier!

Inhoud

  • Opinie Pierre-Alexandre Billiet: Alors on danse? 
  • Interview met Tom Penninckx (NielsenIQ): “Voor het eerst sinds lang was het een normaal jaar”
  • Interview met Davy Van Raemdonck (YouGov): “2024 was een beter jaar, met minder druk op de volumes en minder downtrading”
  • Interview met Stefan Goethaert (Colruyt Group): “Consumenten willen duurzaamheid, maar niet tegen elke prijs”
  • Interview met Jürgen Ingels (Smartfin): “Ik hou van mensen die een crazy idee hebben en ervoor gaan”
  • Interview met marketing- en retailexpert Frank Rosenthal: “Technologie alleen zorgt niet voor een concurrentievoordeel”
  • De voedingstrends: wat drijft de sector? Met de commentaren van Xavier Terlet
  • Interview met Hans Michiels (Het Hinkelspel): “Wees niet bang om voor iets helemaal anders te gaan”
  • Oude fruitrassen mee in ere herstellen, met Jean van de Put
  • Streepjescodes in volle (r)evolutie
  • In het hoofd van investeringsmaatschappijen: niet langer roofdieren
  • Personality of the Year-awards:
    • Interview met Nathalie Matterne (Carrefour): “Deze erkenning heeft mijn netwerk helpen groeien”
    • Interview met Francis Plunus (Trendy Foods): “Het is een teken van vertrouwen voor klanten en leveranciers”
    • Interview met An Vermeulen (Coca-Cola Europacific Partners): “De award is geen erkenning voor wat je gedaan hebt, maar een uitnodiging voor wat je nog gaat doen”
  • Hoe rendabel is tweedehands?
  • De uitbaters aan het woord: getuigenissen van 8 franchisees