
iStock
iStock
Voor investeringsmaatschappijen geldt de sector van de retail en de FMCG nog altijd als een goudmijn, die ze graag exploreren. Maar zij halen de ontelbare economische spelers niet allemaal door de zeef, zoals goudzoekers op zoek naar het gegeerde klompje. Investeerders maken gebruik van gerichte en beproefde methodes, die collectief renderen.
Het beeld van investeringsmaatschappijen als roofdieren heeft afgedaan, het concept van partners doet zijn intrede. De voorbije jaren hebben kapitaalinvesteringsfondsen hard gewerkt om af te komen van hun negatieve reputatie van financiële structuren die als vampieren waarde wegzuigen uit bedrijven en businessmodellen. De perceptie is veranderd en veel bedrijfsleiders erkennen nu de waardevolle rol die private equity speelt in de ontwikkeling en hervorming van hun ondernemingen. Zo bleek hun betrokkenheid zelfs al bepalend voor grote projecten van operationele verandering, voor het behoud van banen of van bedrijfsactiva.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?