Interview Stefan Goethaert (Colruyt Group) : “Consumenten willen duurzaamheid, maar niet tegen elke prijs”
Emy Elleboog
Exclusief
Emy Elleboog
“Het is intens geweest, er is veel gebeurd.” In juli 2023 kwam Stefan Goethaert aan het hoofd van Colruyt Group. Sindsdien deed de supermarktgroep enkele strategische overnames en trok ze voluit de kaart van gezondheid en voeding. De CEO, die op 22 mei spreker is op Gondola Day, maakt aan de rand van het nieuwe jaar de balans op.
Hoe moeilijk is het om in de voetsporen te treden van retailicoon Jef Colruyt? Het was dé vraag toen Stefan Goethaert anderhalf jaar geleden de leiding overnam van Colruyt Group. Vandaag is de vraag zo goed als helemaal naar de achtergrond verdwenen, na een druk anderhalf jaar waarin er heel veel veranderde bij de supermarktgroep. Er was de overname van de winkels van Smatch en Match, de aankondiging dat Colruyt Group mikt op 100 stadwinkels van Okay City, de verkoop van Dreambaby, de participatie in gourmetbar Bon en de overname van Delitraiteur, specialist in kant-en-klare maaltijden, waarmee het inzet op share of stomach buiten de klassieke foodretail.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?