iStock
Exclusief
iStock
De jaarlijkse barometer van Test-Aankoop toont dat huishoudens in 2022 opnieuw koopkrachtverlies leden. "De huidige crisis heeft de ongelijkheid verder versterkt."
Zoals elk jaar sinds 2018 analyseert de jaarlijkse barometer van Test-Aankoop het vermogen van huishoudens om hun dagelijkse uitgaven op te vangen. De wereldwijde index van de consumentenvereniging houdt rekening met zes hoofdgebieden: huisvesting, gezondheidszorg, voeding, mobiliteit, vrije tijd en onderwijs. Niet verrassend bevestigt de editie 2022 van de barometer de trend van een dalende koopkracht op alle gebieden. Dit is het tweede jaar op rij dat de organisatie haar index ziet dalen van 53,7 in 2021 naar 52,1 in 2022.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?