In 2019 werd liefst 688 miljoen euro gespendeerd aan promoties. In supermarkten maken ze meer dan 25 procent van de omzet uit. En amper de helft van alle promoties is effectief. Dat kan beter. Benieuwd hoe?

In deze praktijkopleiding leggen we het van naaldje tot draadje uit. Zo breng jij je promotieanalyse wél tot een goed einde!

Op het programma

  • Waarom promoties organiseren?
  • Welke promotiemechanismen bestaan er?
    • Toelichting van promogegevens verzameld door marktonderzoekbureaus Nielsen en GfK
    • Overzicht van couponing: Highco en BDmyShopi
  • Evaluatiemechanisme: hoe beheer je efficiënt je promotiestrategie?
  • Hoe beoordeel je resultaten? Gebruik van baseline-verkoop en incrementele verkopen
  • Evaluatie van effecten op korte en lange termijn
  • Retailer sell-in: breng je promotiestrategie overtuigend aan de man

 

Voor wie

Sales- en marketingmedewerkers in FMCG en retail met minstens twee jaar ervaring in gegevensanalyse.

 

Wat zeggen de deelnemers

"An interactive and structural approach to in-depth promo analysis"

"An occasion to rethink with more distance, about why & how we do on follow-up promotion." Christian Marcquigny - Bolton

"Informative, I like the ideas of concepts giving for improving the daily work" participant of a fresh food manufacturer

"A hands-on course which will guide you in developing an promotional strategy & process" participant of a non-food manufacturer

 

Taal

Nederlands of Engels naargelang de taal van de deelnemers.

 

Prijs

De deelnameprijs is 599€. Deze opleiding is gratis voor bedrijven met een Gondola Professional Membership.

Trainer

Silvie Vanhout

Managing Partner

Gondola Academy

Meer info
Silvie Vanhout