Unilever gebruikt het woord ‘normaal’ niet langer om productvarianten aan te duiden zoals in ‘shampoo voor normaal haar’ of ‘verzorging voor een normale huid’. “Een logische volgende stap”, volgens het bedrijf.
Unilever wil met de ingreep afstand nemen van het traditionele schoonheidsideaal en wil vechten voor een inclusievere visie op schoonheid. Tegelijk kadert het in de strijd tegen discriminatie van het Brits-Nederlandse concern. “We weten dat de verwijdering van het woord ‘normaal’ van onze producten en verpakkingen het probleem niet zal oplossen, maar ze is een belangrijke stap in de goede richting”, stelt Unilever.
Volgens De Standaard gaat het bedrijf in de toekomst ook meer advertenties maken met mensen die minderheden vertegenwoordigen. Unilever belooft ook om uiterlijke kenmerken van personen die in advertenties worden afgebeeld, zoals bijvoorbeeld de vorm of de huidskleur, niet meer digitaal bij te werken. Steeds meer merken sluiten zich aan bij de trend naar meer inclusiviteit.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?