Lidl pakt uit met “Back to kot”-gamma
- Belgische studenten besteden gemiddeld 468 euro om hun kot in te richten
- 62% krijgt daarbij de hulp van hun ouders.
- Meisjes geven gemiddeld minder geld uit aan de inrichting van hun kot
Exclusief
Belgische studenten besteden gemiddeld 468 euro om hun kot in te richten. 62% krijgt daarbij hulp van hun ouders. Opvallend: meisjes geven gemiddeld minder geld uit aan de inrichting van hun kot. Dat blijkt uit een rondvraag van onderzoeksbureau Dedicated in opdracht van Lidl. Naar aanleiding van de start van het academiejaar pakt de smartdiscounter voor het eerst uit met een “back to kot”-gamma.
Een kot hebben veel studenten ondertussen al gevonden, maar ze moeten het vaak nog inrichten. Daarbij moeten ze het geld dat ze verdiend hebben tijdens hun vakantiejob niet vaak gebruiken: uit onderzoek blijkt dat bijna drie op de vijf studenten op (62%) de financiële steun van hun ouders krijgen. Opvallend: meisjes krijgen die steun vaker (64%) dan jongens (58%), maar geven gemiddeld minder geld uit (386 euro) aan de inrichting van hun kot dan jongens (591 euro).
Maar liefst 40% van de jongens denkt meer dan 500 euro te gaan investeren in een kot, terwijl maar 24% van de meisjes dat denkt. In Vlaanderen wordt ook gemiddeld meer geïnvesteerd in een kot (677 euro) dan in Wallonië (414 euro) en Brussel (217 euro). Dat komt omdat 75% van de studenten die in Brussel gaan studeren vaker naar al ingerichte koten zoeken. In Vlaanderen daarentegen zoekt een op de twee studenten een gedeeltelijk gemeubileerd kot en in Wallonië geeft een op de tien studenten er zelfs de voorkeur aan om zijn kot volledig naar eigen smaak in te richten. En daar wil Lidl handig op inspelen door zijn eigen "back to kot"-gamma te lanceren.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?