Gondola Magazine oktober 2025 NL
©

Gondola

Eendracht maakt macht: dat is het motto waaronder retailers zich over de grenzen heen verenigen. Ze willen zo sterk staan in de onderhandelingen met leveranciers. Een blik op internationale retailallianties en de strategie erachter. Gondola sprak met insiders, off en on the record.

-Infovers

-NielsenIQ OSA-barometer

-YouGov-zomerrapport 2025: Foodretailers scoren (soms veel) beter

-Europese aankoopallianties: tijd voor stabiliteit?

-Gianluigi Ferrari trekt ten strijde voor de aankoopallianties

-Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik?

-Kan ik de baas spreken? “We hadden geen enkele retailervaring, maar waagden toch de sprong”

-Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”

-Fotoreportage bij The Barn: “Groenten en fruit zijn goed voor 40% van onze omzet”

-Interview met Carine Janssens (corporate relations manager bij Belgische Franchise Federatie): “In 2025 zijn er al 2.089 franchisezaken bijgekomen, en het jaar is nog niet voorbij”

-Een dagje kennismaken met franchising

-Dossier: bereide maaltijden

-Dossier: soep

-Dossier: warme sauzen

-Dossier: charcuterie

-Dossier: kaas

-Dossier: eindejaarsproducten

-Sales & Nego Summit: It takes two to tango

-Foodservice: Drank als ‘speerpunt’ van een revolutie in de horeca

-Dit is nieuw!

-Wijnecho's

-Famous Fridge: Roosje Pertz

-Agenda

In dit artikel