Grote maten krijgen van Amerikaanse kledingketen gratis dieetreep
- Forever 21 lanceert promotionele marketingactie voor 'Plus Size' klanten
- Bedrijf excuseert zich en trekt actie terug
Exclusief
Oops, klein foutje: de Amerikaanse kledingketen Forever 21 stuurde klanten die kledij met een maatje groter bestelden gratis een dieetreep mee bij hun bestelling. Op sociale media kwam felle reactie op de stunt, waarna het bedrijf zich moest excuseren.
Bedrijven die de handen in elkaar slaan, zoals Forever 21 en Atkins Nutritionals, is niet nieuws. Krachten bundelen werkt in de wereld van de marketing. Alleen is de actie in dit geval niet heel goed doordacht, zoals Forever 21 mocht ondervinden. Zeker niet in tijden van sociale media. Dat meldt The Huffington Post. Het bedrijf sloeg de handen in elkaar met Atkins Nutrionals en gaf bij elke bestelling van een Plus Size kledingstuk een dieetreep mee. Een leuk cadeau, dacht het bedrijf, maar zo interpreteerden veel klanten van het merk dat niet.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?