Welke supermarkt maakt gezonde voeding gemakkelijk en toegankelijk voor kinderen? ‘Ik ben meer dan mijn kassaticket’ zocht en vond de voorbije weken en maanden het antwoord bij Colruyt, dat samen met Studio 100 een educatief kookprogramma voor kinderen maakte.

Doen supermarkten genoeg om kinderen gezonder te laten eten? Niet volgens de jury van ‘Ik ben meer dan mijn kassaticket’: ze selecteerde de voorbije maanden slechts twee initiatieven die volgens haar ‘impactvol en geloofwaardig genoeg’ waren. “Teleurstellend, terwijl supermarkten daar wel een rol kunnen spelen”, klonk het. De eerste kandidaat werd SuperPlus, het nieuwe getrouwheidsprogramma van Delhaize waarbij klanten kunnen genieten van kortingen tussen 5% en 15% op producten met Nutri-Score A of B. Via recepten in het stripalbum 'De Magische Keuken', gemaakt in samenwerking met Disney, worden kinderen ook warm gemaakt om voor gezonde voeding te kiezen. De tweede kanshebber werd De Pottenlikkers, een samenwerking tussen Colruyt Laagste Prijzen en Studio 100 om via een educatief kookprogramma voor en door kinderen evenwichtige voeding te promoten bij kinderen. De samenwerking bestaat uit een televisieprogramma met bijhorende marketingacties in de winkel, gericht op beleving en communicatie, zoals een receptenboek. 59% van de meer dan 2.000 online kiezers koos uiteindelijk voor De Pottenlikkers.