iStock
Exclusief
iStock
De Nationale Bank van België (NBB) laat weten dat het Belgische consumentenvertrouwen in september met 16 punten is gedaald als gevolg van de stijgende energieprijzen, de oplopende inflatie en de oorlog in Oekraïne. Een val die door de instelling als "enorm" wordt omschreven.
De indicator van het consumentenvertrouwen daalde in september tot -27. "Het verlies aan vertrouwen (...) komt dicht in de buurt van wat werd waargenomen op kritieke momenten, zoals bij het begin van de gezondheidscrisis (april 2020) of bij het uitbreken van de oorlog in Oekraïne (maart 2022)", merkt de NBB op. Op deze momenten stond het consumentenvertrouwen op respectievelijk -26 en -16. Sinds het begin van het jaar is de indicator met bijna 30 punten gedaald.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?