Ongerustheid over de veiligheid en de koopkracht zorgt ervoor dat Belgen hun aankopen uitstellen. Bij gebrek aan een label, en tegengesteld aan het Europese gemiddelde, laten Belgen zich bij een aankoop minder beïnvloeden door hun vertrouwen in een merk. Dat gebrek aan vertrouwen verandert trouwens in wantrouwen wanneer het gaat over het delen van persoonlijke informatie in ruil voor een gepersonaliseerde service. Dat zijn slechts enkele conclusies van het Observatorium voor Consumptie Cetelem in 2017.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?