Alterego, Belgisch pionier in de online verkoop van meubels, versnelt zijn groei via multichannel en gaat internationaal.

De opening van een 5de winkel was het ideale moment voor een interview met een van de co-founders, Nicolas Gillard.

Na Luik, Gent, Brussel en Parijs opende de keten begin oktober een vijfde winkel met een oppervlakte van 800m² in Namen (Erpent). Het is meteen de eerste baanwinkel en werd uitgerust met diverse interactieve zuilen en biedt zelfs de klant een echte “Augmented reality”-ervaring met een VR-bril. Alterego richt zich op de particulier, maar ook op een zakelijk cliënteel (Kantoren en Horeca).

Het enseigne zag in 2006 het levenslicht toen twee bevriende studenten, Xavier Leballue en Nicolas Gillard startten om via e-commerce in Duitsland aangekochte meubels te verkopen, eerder als een soort vakantiejob. Maar gezien het succes van hun bedrijfje, besluiten ze er een permanente business van te maken. In 2007 al openen ze hun eerste fysieke winkel en Alterego is dus één van de pioniers van multichannel retail, zelfs lang voor andere « pure players » deze stap zetten.

Via de diverse webwinkels en in de winkels worden zo’n 1700 artikelen aangeboden, in verschillende stijlen (Scandinavisch, hedendaags, industrieel…). De winkels zijn niet alleen een showroom met raadgevers, ze zijn ook afhaalpunten voor de goederen die online of in de winkel zelf besteld werden.