De Belgische roomijsfabrikant Ijsboerke lanceert een eigen kledinglijn, met T-shirts, een sweater en een pet. 

Een eigen kledinglijn is populair als marketingmiddel. Na retailers Aldi – dat onlangs een festivalcollectie voorstelde – en Lidl – dat onder meer schoenen en kersttruien aanbiedt - heeft ook roomijsfabrikant Ijsboerke een eigen collectie.  Het bedrijf lanceert die in samenwerking met Sunday, een duurzame Belgische textielproducent. De kledingstukken kunnen worden aangekocht via de fanshop van Ijsboerke. De vrijetijdskledinglijn bestaat uit vier T-shirts (twee voor mannen, twee voor vrouwen), een unisex-sweater en een bijpassende pet. Op de kledij staan kleine afbeeldingen van ijsjes of het opvallende Ijsboerke-logo. De kledingstukken verwijzen naar het wielerverleden van de ijsfabrikant en zien er daardoor ook retro uit. Het bedrijf had tussen 1973 en 1980 een wielerploeg die hoge ogen gooide met renners als Walter Godefroot, Rudy Pevenage, Willy Planckaert en Peter Winnen.