De Zwitserse FMCG-reus Nestlé heeft in de eerste helft van 35,4 miljard euro omzet geboekt. Dat is een stijging van 4,8%, waarmee het bedrijf beter doet dan de verwachtingen van analisten.
Nestlé verkocht het afgelopen halfjaar bijna 3% meer producten, tegen prijzen die zo’n 2% hoger waren dan een jaar eerder. De dure Zwitserse frank roomde de opbrengsten echter sterk af, met bijna 9%. De totale omzet daalde daardoor met afgerond 5% ten opzichte van de eerste helft van 2013.
Volgens de bank Vontobel is Nestlé één van de weinige spelers in de FMCG-sector die een positief eerste halfjaar kan voorleggen.
Bij de bekendmaking van de cijfers maakte Nestlé ook bekend voor 8 miljard Zwitserse frank aan eigen aandelen in te kopen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?