Lidl pakt vandaag uit met zijn nieuwste duurzaamheidsrapport. Daarin geeft de retailer een overzicht van al zijn 50 doelstellingen en geeft het bovendien een transparante update van de realisaties. “Neen we zijn er nog niet, maar we zien wel dat als we op dit elan verder gaan we de Parijsdoelstellingen zullen halen.“

“Dit is geen rapport zoals vele anderen” vertelt Philippe Weiler, hoofd duurzaamheid Lidl België en Luxemburg. “Voor het eerst geeft een rapport de status per doelstelling weer. Zijn we on track? Doen we het beter dan gepland? En waar hebben we nog onvoldoende resultaat geboekt? Elk van onze 50 doelstellingen hebben die toets ondergaan en het resultaat staat open en eerlijk samengevat in dit nieuwe duurzaamheidsrapport. Een samenvatting van 2 jaar werk op meerdere terreinen binnen onze organisatie.”

Het nieuwste duurzaamheidsrapport van Lidl is uit. Daarin bundelt de smart discounter 50 concrete, meetbare en ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen die samen met externe stakeholders zoals leveranciers, kennisinstellingen, middenveldorganisaties, NGO’s en medewerkers, werden opgesteld en gevalideerd. Alle doelstellingen werden binnen de bedrijfsorganisaties geïmplementeerd en zijn  ondertussen de performantiedoelen geworden van de respectievelijke afdelingen. “Dat zorgt ervoor dat de Lidl duurzaamheidsstrategie vandaag wordt gebruikt als een belangrijk tool om beslissingen te nemen. Zo kan Lidl morgen ook nog een gezond bedrijf blijven. Duurzaam, in de toekomst”, vervolgt Philippe Weiler.

In zijn duurzaamheidsrapport geeft Lidl een laatste transparante stand van zaken van zijn 50 duurzaamheidsdoelstellingen, die worden ondergebracht in één van de categorieën: assortiment, medewerkers, milieu, maatschappij en business partners. Daardoor kunnen klanten gemakkelijk opvolgen welke doelstellingen de smart discounter al heeft gerealiseerd en waar er nog wat werk is aan de winkel.