Ikea
Exclusief
Ikea
Ikea wil meer inzetten op de circulaire economie. Daarom introduceert het haar 'Circular Hub', de vernieuwde koopjeshoek waar de tweedehandsspullen van klanten een nieuw leven krijgen. In de komende twee jaar wordt het concept uitgerold in heel België.
De tweedehandsmarkt is erg populair. Uit onderzoek van Gondola Academy en bpost bij 1.444 Belgen blijkt dat 68,8% van de ondervraagden het afgelopen jaar iets tweedehands heeft gekocht. Belangrijke factoren zijn daarbij onder meer de prijs en duurzaamheid. Consumenten geven bovendien aan in de toekomst nog meer tweedehandsspullen te willen kopen, vooral meubels zijn erg gewild. Om in te spelen op die vraag zet Ikea België volgende stappen in haar duurzaamheidsverhaal en introduceert het haar ‘Circular Hub’, de vernieuwde koopjeshoek waar Ikea haar klanten wil inspireren en overtuigen om meubels en producten een tweede leven te geven.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?