YouGov
Exclusief
YouGov
Met zijn panel van 6.000 huishoudens peilt YouGov Shopper Intelligence twee keer per jaar naar de mening van de Belgische shoppers over de foodretailers. Na de onrustige periode van sterke inflatie halen de scores nu weer een gunstiger niveau.
Hoe is dat rapport opgebouwd? YouGov ondervraagt de 6.000 Belgische huishoudens die deel uitmaken van zijn panel twee keer per jaar (in de winter en in de zomer). Hun beoordeling van de winkelketens gebeurt op basis van zeven criteria, die uiteenvallen in drie grote thematische groepen: 'Voordeel' (aantrekkelijke aanbiedingen, lage prijzen), 'Uitstraling' (netheid van de winkel, versafdeling, ruim assortiment, kwaliteit van de producten) en 'Vriendelijkheid van het personeel'. Elk van die zeven criteria weegt even zwaar bij de berekening van de totale score die een retailer toegekend krijgt. De evolutie van elke score wordt berekend in vergelijking met die van twaalf maanden eerder, bij het vorige winter- of het zomerrapport, en die vroegere score krijgt de index 100. Als de nieuwe score hoger ligt dan 100, betekent dat dus een vooruitgang. Een score lager dan 100 wijst op een achteruitgang.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?