De tweedehandswinkelketen Troc.com heeft dit jaar 20% meer bezoekers getrokken. De trend van 2011 zet zich dus voort. Tweedehandscadeaus profiteren rechtstreeks van de economische crisis en hebben de wind in de zeilen! Vorig jaar waren de meest populaire tweedehandscadeaus boeken, CD’s en DVD’s (42%), kleding en modeaccessoires (19%) en sport- en vrijetijdsartikelen (12%).
Het gaat de consument op de eerste plaats om de prijs (66%), maar sommige consumenten vinden het gewoon leuk om rond te snuffelen (32%). Originaliteit is ook een belangrijke keuzefactor (30%).
"Veel mensen die onze winkels bezoeken, zijn op zoek naar een artikel met een verhaal. Ook het milieuaspect van tweedehandsspullen speelt een rol: uit onze enquête blijkt dat 27% van de respondenten een tweedehandscadeau koopt omdat ze dat artikel een tweede leven gunnen”, zegt Pierre Boseret, Algemeen Directeur van Troc.com.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?