
-
Interview met Henk Jan Beltman, chief chocolate officer bij Tony's Chocolonely
-
Fotoreportage: achter de schermen bij de meest duurzame vis van Europa
-
Dossiers: gezouten snacks, Italiaanse keuken, vierde gamma, yoghurt, ijskoffie ...
De tweedehandswinkelketen Troc.com heeft dit jaar 20% meer bezoekers getrokken. De trend van 2011 zet zich dus voort. Tweedehandscadeaus profiteren rechtstreeks van de economische crisis en hebben de wind in de zeilen! Vorig jaar waren de meest populaire tweedehandscadeaus boeken, CD’s en DVD’s (42%), kleding en modeaccessoires (19%) en sport- en vrijetijdsartikelen (12%).
Het gaat de consument op de eerste plaats om de prijs (66%), maar sommige consumenten vinden het gewoon leuk om rond te snuffelen (32%). Originaliteit is ook een belangrijke keuzefactor (30%).
"Veel mensen die onze winkels bezoeken, zijn op zoek naar een artikel met een verhaal. Ook het milieuaspect van tweedehandsspullen speelt een rol: uit onze enquête blijkt dat 27% van de respondenten een tweedehandscadeau koopt omdat ze dat artikel een tweede leven gunnen”, zegt Pierre Boseret, Algemeen Directeur van Troc.com.
Interview met Henk Jan Beltman, chief chocolate officer bij Tony's Chocolonely
Fotoreportage: achter de schermen bij de meest duurzame vis van Europa
Dossiers: gezouten snacks, Italiaanse keuken, vierde gamma, yoghurt, ijskoffie ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?