Uitzonderlijke tijden vragen om uitzonderlijke maatregelen. Daarom installeren verschillende supermarkten plexiglas aan hun kassa’s om zo het contact tussen medewerkers en klanten tot het minimum te beperken. Nog nieuw? Winkelkarren die na elk gebruik ontsmet worden.  

Verschillende supermarkten nemen de nodige maatregelen om hun personeel te beschermen tegen het coronavirus. En dat mag je wel heel letterlijk nemen, want de meeste supermarkten waaronder Carrefour, Delhaize, Albert Heijn en zelfs Intermarché, installeren plexiglas aan de kassa om het contact tussen het personeel en de klanten zo veel mogelijk te vermijden. Nog een nieuwe maatregel? Winkelkarren die na ieder gebruik ontsmet worden, zoals we dat zien bij onder meer Colruyt en Carrefour Mestdagh.

Verder worden overal de nieuwe maatregelen van Comeos opgevolgd zoals het bewaren van afstand, het betalen met de kaart of het beperken van het aantal klanten in de winkel. In sommige supermarkten wordt er zelfs een beveiligingsagent voorzien voor de winkel om erop toe te zien dat de regels gerespecteerd worden. Om die controle te vergemakkelijken wordt  het aantal uitgangen trouwens beperkt.  Toch voorzien sommige winkels ook de nodige hulp in de winkel: zo maakt Carrefour bijvoorbeeld gebruik van markeringen op de grond, zodat klanten weten hoeveel afstand ze precies moeten houden van elkaar.