Intermarché voert nieuwe maatregelen door. Zo volgt het enerzijds het advies van Comeos, maar voegt het zelf nog eigen maatregelen toe. Opvallend: 90% van het personeel van de centrale dienst werkt voortaan van thuis.

Ook Intermarché België past zich aan aan deze uitzonderlijke situatie. Een crisiseenheid binnen het bedrijf houdt de situatie nauwlettend in de gaten en neemt de nodige maatregelen. Toch wil het bedrijf eerst en vooral zijn klanten geruststellen door hen erop te wijzen dat er voldoende voorraad is, de hele distributieketen is aangepast aan deze drukke periode, en er voldoende veiligheidsmaatregelen worden genomen om de epidemie tegen te gaan.

Concreet volgt Intermarché enerzijds het advies van Comeos, waaronder het bewaren van voldoende afstand in de winkel en het betalen met kaart. Dat advies vinden klanten aan de ingang van de winkels. Maar daarnaast neemt de keten ook zelf maatregelen. Zo installeert het plexiglas aan de kassa’s om zijn personeel te beschermen,  beperkt het zoveel mogelijk het contact met leveranciers en bezorgers, en werkt 90% van het personeel van de centrale dienst voortaan van thuis.