Twee keer per jaar onthult GfK in zijn rapport de perceptie van consumenten over de Belgische foodretailketens. Gondola brengt een overzicht van de winnaars. 

Net zoals vorig jaar staat Colruyt Laagste Prijzen nog steeds aan de top van de “Nationale hitparade”, maar verliest het licht terrein aan zijn concurrenten. OKay en Lidl volgen op de tweede plaats, waarbij Lidl, dat vorig jaar al op de derde plaats eindigde, vooruitgang boekt. Delhaize sluit de top 3 af. Over het algemeen gaven consumenten de supermarktketens een score van 8,22/10, de beste totaalscore sinds het ontstaan van het GfK-rapport in 2008! Het bewijs dat, ondanks de gezondheidscrisis, de consument gehecht blijft en vertrouwen heeft in de supermarktketens. 

Ter herinnering, twee keer per jaar (in de winter en de zomer) voelt GfK zo’n 5.000 Belgische gezinnen aan de tand over hun perceptie van de foodretailketens. Die beoordeling is gebaseerd op 7 criteria, die kunnen worden onderverdeeld in 3 grote groepen: ‘Voordeel’ (aantrekkelijke aanbiedingen, lage prijzen), ‘Uitstraling’ (nette winkel, versafdeling, breed assortiment, kwaliteit) en ‘Vriendelijkheid van het personeel’. De gegevens van dit rapport werden verzameld gedurende twee weken in december 2020.