Logistiek bedrijf Staci heeft het Britse MDA overgenomen, de n°1 in marketingdistributie. Daardoor weet het Franse bedrijf niet alleen zijn aanbod in Europa uit te breiden, maar versterkt het ook zijn positie op de Britse markt.

Het Franse logistieke bedrijf Staci heeft MDA, marktleider in het Verenigd Koninkrijk op het vlak van marketingdistributie, overgenomen. Het Britse bedrijf behaalde vorig jaar nog een omzet van 50 miljoen euro en biedt zijn diensten onder meer aan multinationals als Unilever, Coca-Cola en Mars. Het bedrijf dat gevestigd is in Blackburn in het Noord-Westen van Engeland, heeft ondertussen 5 vestigingen en stelt zo’n 350 medewerkers te werk.

“Gezien de gelijkenissen tussen de portfolio’s van onze internationale klanten onder meer in de food, automobiel, mobiele telefonie en retailsector, zorgt deze overname voor sterke synergieën met onze Europese activiteiten en helpt het ons om onze positie in het Verenigd Koninkrijk te versterken”, reageert Thomas Moriet, CEO van Staci.

“Dit is geweldig nieuws voor onze klanten die hun logistieke activiteiten in heel Europa willen implementeren en dat met één contract en met één enkele leverancier”, benadrukt Wayne Chapman, directeur bij MDA. “Een aanwezigheid op alle belangrijke markten was inderdaad absoluut cruciaal. ’s Werelds grootste merken kunnen dankzij de overname complexe marketingdistributie in heel Europa beheren.”

Impact op Belgische markt

De overname heeft bovendien ook een positieve invloed op de Belgische markt. “De overnames van Eurodislog in Frankrijk en MDA in de UK zorgen voor een belangrijke taille-vergroting en een versterking van ons offer in gans Europa”, legt Jens Vercammen, CEO van Staci België, uit. “Dankzij de extra schaal die we dankzij deze overnames krijgen in de POS en Marketing Logistics voor de FMCG, retail en automotive industrie kunnen we onze investeringen nog extra opdrijven om voor te blijven op de markt op vlak van specifieke digitale tools. Binnenkort zal Staci zijn diensten in heel Europe bovendien uitbreiden met een sterk aanbod in Digital Marketing. Daarnaast kunnen we klanten nu ook een single point of contact aanbieden voor een groot deel van Europa. Dit is ideaal voor onze klanten/prospecten die een multi-country organisatie hebben.” Hij benadrukt bovendien dat de uitwisseling van kennis met de specialisten van MDA, ervoor zal zorgen dat de efficiëntie en het servicelevel van Staci België nog verder zal verhogen.

Staci bezit momenteel 35 vestigingen in 7 landen waaronder België, Duitsland, Spanje en Frankrijk. Het bedrijf dat maar liefst 1.550 medewerkers tewerkstelt, behaalde vorig jaar nog een omzet van 172 miljoen euro.

Foto: website Staci