Na een promo-intensieve maand februari, hebben de Belgische supermarkten in de maand maart opnieuw minder promoties georganiseerd. Dat blijkt uit de promobarometer van onderzoeksbureau GfK.
In P02 2014 (week 5 t.e.m. 8) stelde GfK nog een verhoogd aantal promoties (+6,3%) ten opzichte van het begin van het jaar vast. De promo’s hebben zich nu weer gestabiliseerd. Het aantal acties daalde met -3% ten opzichte van de vorige periode, maar op jaarbasis blijft het stabiel (+1%).
Vooral op dranken (+17,5%) en gekoelde producten (+7,1%) werden kortingsacties georganiseerd. Die op verse (-7,5%) en droge voeding (-6,3%) daalden dan weer.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?