![](https://images.gondola.be/default_image.png?auto=format&fit=crop&h=420&ixlib=php-1.1.0&q=75&w=800&s=1d8426dcc8fb0405b5c2d8b483186b46)
- Interview met Marit van Egmond (CEO van Albert Heijn): “We gaan naar meer dan 100 winkels in België”
- Poster Retail Scan : de laatste retailtrends in kaart
- Dossiers: Pet care & food, impuls, tabak, winkelinrichting, betalingen, displays, marketing …
Na een promo-intensieve maand februari, hebben de Belgische supermarkten in de maand maart opnieuw minder promoties georganiseerd. Dat blijkt uit de promobarometer van onderzoeksbureau GfK.
In P02 2014 (week 5 t.e.m. 8) stelde GfK nog een verhoogd aantal promoties (+6,3%) ten opzichte van het begin van het jaar vast. De promo’s hebben zich nu weer gestabiliseerd. Het aantal acties daalde met -3% ten opzichte van de vorige periode, maar op jaarbasis blijft het stabiel (+1%).
Vooral op dranken (+17,5%) en gekoelde producten (+7,1%) werden kortingsacties georganiseerd. Die op verse (-7,5%) en droge voeding (-6,3%) daalden dan weer.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?