PepsiCo heeft er een goed kwartaal op zitten. Het FMCG-bedrijf zag zijn omzet 1% groeien, en zijn winst 5% stijgen. Dat heeft PepsiCo vooral aan zijn chips en snacks te danken.
Wereldwijd verkocht het bedrijf 3% meer chips en snacks. De frisdranken gingen 1% vooruit, maar daalden wel in Europa (-2% vs. +2% snacks). In totaal klom de omzet van PepsiCo tot 15,4 miljard euro (+1%) en de winst tot 1,2 miljard euro (+5%), en dat is meer dan verwacht werd.
CEO Indra Nooyi liet meteen weten het succesvolle besparingsprogramma, dat jaarlijks een miljard dollar moet opleveren, te verlengen tot 2019. Ook drukte ze geruchten over een opsplitsing van de frisdrank- en snackafdelingen de kop in. “Het ontkoppelen van onze drank- en snackbedrijven in Noord-Amerika zou onze relevantie voor onze klanten sterk verminderen”, zei ze aan Reuters.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?