De wereldwijde voedingsindustrie groeit jaarlijks met 5%. Dit resulteert in duizenden extra verkooppunten in winkelgebieden. Ook in vierkante meters is de foodsector de grootste stijger in de retailmarkt. Waar liggen de opportuniteiten voor retailvastgoed en nieuwe foodconcepten?

Tijdens het seminarie Food Retail Vastgoed België 2019 van SPRYG Real Estate Academy, het kennisplatform voor vastgoedprofessionals, wordt op woensdag 16 oktober de toegevoegde waarde van foodretail op winkelgebieden onderstreept. Onder leiding van moderator Guy Rietens (Cushman & Wakefield) komen topsprekers aan het woord over de nationale en internationale trends in food, retail en foodretail.

Deelnemers kunnen zich laten inspireren door tal van voorbeeldprojecten, zoals Quartier Blue; City 2 dat een complete make-over heeft gekregen en de innoverende Brusselse Foodmarket Wolf die in november de deuren opent met 16 restaurants, een chocolaterie, een bar, een minibrouwerij en een biomarkt (The Food Hub). Daarnaast komen enkele internationale spelers hun expansieplannen voorstellen. Zo zal onder meer Joe & The Juice over zijn ambitieuze dromen voor ons land. Al kijken wij stiekem toch het meeste uit naar de expansieplannen van KFC en de nieuwe winkelconcepten Carrefour Bio en Carrefour Café. Zeker de moeite dus. 

Om deelnemers trouwens nog verder te inspireren heeft SPRYG Real Estate Academy een exclusieve tour door Gare Maritime aan het programma toegevoegd. Onder leiding van Extensa Group krijgen deelnemers een rondleiding door deze voormalige stationshal in Brussel van ruim 75.000m2 die op dit moment  wordt omgebouwd tot een ‘overdekte stad’ met onder meer winkelruimtes, een versmarkt, een foodhal en urban farming.

Benieuwd naar de laatste vernieuwingen in de foodretail? Schrijf je dan nog snel in voor Food Retail Vastgoed België 2019!