iStock
Exclusief
iStock
Na een opleving vorige maand is het consumentenvertrouwen teruggevallen naar het niveau van maart. Dat meldt de Nationale Bank. Het vertrouwensverlies deed zich voor in alle componenten van de indicator
De indicator van het consumentenvertrouwen van de Nationale Bank is in mei met drie punten gedaald tot -9, hetzelfde niveau als in maart. Ondertussen was de indicator in april gestegen tot -6. We moeten teruggaan tot januari om een slechtere score te vinden (-12). Het niveau van mei is echter nog steeds hoger dan de waarden die sinds het uitbreken van de oorlog in Oekraïne vorig jaar zijn waargenomen - met uitzondering van april en februari 2023 (-8) - en is slechts iets lager dan het langetermijngemiddelde dat de Nationale Bank tussen 1990 en 2022 heeft opgetekend.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?