
Mr Flexx
Mr Flexx
Op 28 maart vindt het Shopper & Trade marketing congres plaats van Gondola Academy. Frank Hoeckx en Harro Vlastuin van Mr Flexx Solutions delen hun praktijkervaring aangaande het ‘one size fits all’ Mr Flexx displaytraject bij onder andere Hema.
Tijdens de sinterklaasperiode zijn chocoladeletters populair in Nederland. In de aanloop ernaar vervoert Hema maar liefst 1,6 miljoen letters in 7.500 prefilled kartonnen displays. Die verdwenen tot voor kort steeds in de kartoncontainer, maar dat is voortaan verleden tijd. Sinds 2023 werkt Hema namelijk samen met Mr. Flex, dat inzet op duurzamere en praktischere displays. “Dankzij onze displays kon de chocoladefabrikant de 7.500 displays sneller opzetten, zodat hij tijd wint. Daarnaast wordt er geen nieuwe logistieke stroom gecreëerd”, stelt Frank Hoeckx, verantwoordelijk voor business development bij Mr Flexx Solutions. “Na gebruik komen de displays tot slot via de normale stroom van Hema terug naar ons warehouse. Zo zal er in de volgende 5 jaar 48,7% of 600.000 kg C02 worden bespaard.”
“Samen met Hema bedachten we nog slimme oplossingen om voldoende producten in de displays te plaatsen. Bovendien werd de kartonnen schaptray vervangen door een spuitgiettray”, zegt Harro Vlastuin, CEO van Vlastuin & Mr Flexx. “Het gaat om 240.000 spuitgiettraytjes die nu niet werden weggesmeten maar samen met de displays terug werden gestuurd en plano gestockeerd voor hergebruik de volgende jaren.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?