Bij 65 procent van de handelszaken is het aantal klanten dat om korting vraagt de voorbije twee jaar gestegen (gemiddeld 13%). Dat blijkt uit een onderzoek van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) bij 605 zelfstandigen.
Een groot deel van de handelaars (43%) geeft enkel kortingen aan vaste klanten. 6% doet dat voor elke klant en 14% aan geen één. Klanten geven als argument voornamelijk dat een product bij de concurrentie goedkoper is. Volgens het NSZ worden consumenten zowel mondiger door het internet, als prijsbewuster door de economische crisis.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?