Fastfoodketens McDonald’s wil de vernieuwingen die het vorig jaar introduceerde verder uitrollen in 2017. Elk Belgisch restaurant zal op termijn op maat gebakken hamburgers aan tafel komen brengen. 

McDonald’s België introduceerde vorig jaar "McDo 2.0" in een aantal restaurants. Op het menu: à la minute bereiding van hamburgers, bestelzuilen en tafelbediening. Concreet kunnen klanten in enkele Belgische restaurants kunnen klanten sinds begin 2016 bestellen en betalen aan een bestelzuil, waar hij zijn hamburger ook kan personaliseren. Vervolgens wordt de maaltijd aan tafel gebracht, wat helemaal nieuw was voor de keten. "Momenteel gaat dit in 15 restaurants in heel België, maar het doel is om het op termijn in alle Belgische restaurants aan te bieden," zegt McDonald's nu.

De service werd sinds de lancering vorig jaar permanent bijgestuurd met feedback van klanten. De eerste resultaten wijzen erop dat de meerderheid aangenaam verrast is, hoewel ze dit niet van McDo hadden verwacht. "We zijn blij te zien dat de initiatieven die we nemen om onze klanten dagelijks tevreden te stellen positief worden ontvangen,” klinkt het bij het bedrijf, dat zegt dat de bediening aan tafel voor meer menselijk contact zorgt.

Ook de medewerkers, die speciaal opgeleid worden voor de vernieuwing, zijn positief omdat ze meer contact met de klant en meer flexibiliteit hebben. In 2017 wordt McDo 2.0 dan ook aan hetzelfde tempo verder uitgerold en ontwikkeld.

2,5 miljoen extra klanten

De nieuwe generatie McDo heeft mogelijk bijgedragen aan het hogere aantal bezoekers in 2016. De hamburgerketen heeft vorig jaar in totaal 44,5 miljoen klanten over de vloer gekregen, wat 2,5 miljoen meer is dan in 2015. "We blijven elke dag innoveren; we doen dat zowel voor onze klanten als voor onze medewerkers," zegt Kristel Muls uit, Communications Director van McDonald’s België.