In 2016 kocht de gemiddelde Belg 45,7 liter consumptiemelk, wat 6% minder is dan in 2015. Door een hogere gemiddelde prijs bleven de melkbestedingen wel op peil. Dat concludeert GfK Belgium uit een enquête bij een panel van 5.000 Belgische gezinnen in opdracht van VLAM. Daarnaast blijkt uit een onderzoek van iVox in opdracht van VLAM dat melk veel gebruikstoepassingen en -momenten kent en dat het een onmisbaar basisproduct is dat past in een gezonde en evenwichtige voeding.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?