-
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
-
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
-
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Hans van Bylen, de nieuwe CEO van het Duitse FMCG-concern Henkel, wil dat de tien grootste merken van Henkel een groter aandeel hebben in de totaalomzet van het bedrijf. Daarvoor wordt de komende jaren fors geïnvesteerd.
De tien grootste merken van Henkel dragen nu voor 61% bij aan de omzet. Hans van Bylen, de Belg die in mei aan het hoofd van het Duitse bedrijf kwam te staan, wil dat opkirkken naar 75% tegen 2020. Daarvoor gaat het bedrijf ook de investeringen opkrikken, schrijft de Nederlandse zakenkrant het Financieele Dagblad.
De afgelopen drie jaar investeerde Henkel 2 miljard. In de komende jaren (de periode 2017 tot 2020) wil Van Bylen die investering verhogen tot 3 miljard. Daarmee wil het bedrijf nieuwe producten ontwikkelen, aan digitale platforms werken en nieuwe markten betreden. Zo wil Henkel voor zijn lijmendivisie innovatiecentra openen in Düsseldorf en Shanghai en zijn er ook plannen voor een fonds voor investeringen in digitale technologieën.
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?