Groente- en fruitspecialist Greenyard behaalde in het eerste kwartaal van zijn boekjaar een netto-omzetgroei van 4,8%. Die stijging is vooral te danken aan de herneming van de buitenshuisconsumptie en de verdere groei van gemaksproducten.

De netto-omzet van Greenyard klokte in het eerste kwartaal af op 1,18 miljard euro, ofwel een stijging van 4,8% tegenover dezelfde periode een jaar eerder. Zowel de segmenten Fresh en Long Fresh deden het goed. Het eerste segment zag zijn netto-omzet groeien met 3,2% tot 982,3 miljoen euro. “Marktvolumes evolueren naar een nieuw natuurlijk evenwicht volgend op de heropening van consumptie buitenshuis (post-COVID-19), alsook door sterke macroeconomische tegenwind voor eindconsumenten. Greenyard slaagt erin om dankzij haar geïntegreerde klantenrelaties haar marktaandeel verder te versterken en te doen groeien in haar kernmarkten”, aldus het bedrijf. In Long Fresh groeide de netto-omzet met 14,2% tot 195,9 miljoen euro De omzet steeg vooral dankzij een voortgezet herstel van de foodserviceklanten en segmenten in de voedingsindustrie. Daarnaast is er de verdere groei van gemaksproducten.

Gesteund door de positieve resultaten, bevestigde Greenyard zijn ambities voor de komende jaren. Zo wil het bedrijf tegen 2024/25 een omzet van 5 miljard euro behalen en een aangepaste EBITDA tussen 200-210 miljoen euro bereiken.