De belangrijkste evoluties van de retailsector in de afgelopen tien jaar zijn nu gebundeld in het digitale Gondola Retail Report van Gondola Academy. Het ideale instrument voor merken en retailers om hun eigen prestaties te vergelijken met die van de markt. Een gesprek met Silvie Vanhout, managing partner van Gondola Academy.Eindelijk is het zover. Na maanden hard werken is Silvie Vanhout, managing partner van Gondola Academy, er samen met haar team in geslaagd om de belangrijkste ontwikkelingen van de retailsector uit het afgelopen decennium te bundelen in een digitaal rapport. “Het Gondola Retail Report bevat unieke gegevens die tot voor kort nog niet beschikbaar waren op de markt. Bovendien is het een handige tool voor zowel merken als retailers om zichzelf te vergelijken met de rest van de markt”, legt Silvie Vanhout uit. Tot nu toe had Gondola Academy al 4 posters, beter bekend onder de naam ‘The Essentials’, die het jaarlijks uitgeeft, maar het onderzoeks- en opleidingsplatform van Gondola wou een stap verder gaan. “We hebben al 10 jaar een Retail Scan-poster, waarin we de marktaandelen, de omzetcijfers, het aantal winkelpunten en de gemiddelde oppervlakte per winkelketen verzamelen. Elk jaar kregen we de vraag of we geen overzicht hadden van de afgelopen 10 jaar. Ik heb de boot altijd afgehouden, maar omdat Gondola Academy vorig jaar 10 jaar bestond leek het me wel een goed plan om dit op te starten”, vertelt Vanhout enthousiast.