Bioketen Ekoplaza wil op termijn 50 winkels hebben in België. Volgens CEO Erik Does vallen er in ons land meer kansen te rapen dan in Nederland.
De Nederlandse bioketen Ekoplaza die eind vorig jaar zijn eerste winkel opende in het Belgische Alsemberg heeft grootse plannen voor ons land. De keten wil flink uitbreiden en wil op termijn 50 winkels hebben. Dat vertelde CEO Erik Does in een interview met Distrifood. Volgens hem biedt België meer kansen omdat de markt in ons land meer versnipperd is. De bedoeling is om de 12 Origin’O-vestigingen die de keten eerder overnam onder te brengen onder de Ekoplaza-vlag. Daarbij zal de keten ook werken met hetzelfde omnichannelkassasysteem als in Nederland. "Eind dit jaar begin volgend jaar hopen we dit te realiseren. We hopen door in te zetten op België investeringen beter te kunnen uitsmeren en dus schaalvoordeel te behalen", vertelt Erik Does aan Distrifood.
Dat Ekoplaza grootse expansieplannen heeft komt niet geheel onverwacht. De bioketen presteert de laatste jaren bijzonder goed, onder meer dankzij de sterke groei van biologische en gezonde voeding tijdens de coronacrisis. Zo blijft het klantenaantal stijgen en neemt de omzet toe met 6 à 9%. Bovendien behaalt de keten ook dit jaar een mooie groei met cijfers die boven die van 2019 en 2020 uitstijgen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?