Laura Ferreira Porto
Laura Ferreira Porto
De kasten zitten vol met eten, net als de frigo. Tot een paar dagen geleden was het tegenovergestelde nog het geval. Toch heeft Carlos sinds de aankondiging van de lockdown zijn consumptiegewoontes moeten aanpassen. Een portret.
“Meestal koop ik wat kaas en croissants voor het ontbijt, water, melk en dat is het wel zo’n beetje. Ik ben bijna altijd weg en als ik toch thuis ben, eet ik buitenshuis.” Carlos werkt voor een dienstenchequebedrijf, waar hij de relatie tussen huishoudhulpen en klanten beheert. Net zoals vele sectoren is ook dit segment zwaar getroffen door de coronacrisis. Sinds enkele dagen is de 50-jarige dan ook economisch werkloos. Een situatie die hem, naast de lockdown, dwingt om zich aan te passen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?