Deliveroo heeft zijn restaurant van de toekomst voorgesteld in Singapore onder de naam ‘Deliveroo Food Market’. Die bevat 10 keukens en een restaurantgedeelte met 40 zitplaatsen. Daarnaast verlopen de bestellingen volledig automatisch dankzij de samenwerking met Eatsa, een technologisch Amerikaans bedrijf dat gespecialiseerd is in automatisering.

Deliveroo Editions is een revolutionair concept van bezorgkeukens dat Deliveroo toelaat om restaurants te helpen om nieuwe markten te testen. Concreet bestaat dit concept uit verschillende keukens en gemeenschappelijke ruimtes (koelkamer, enzovoort) die door restaurantuitbaters gebruikt worden. Deze ruimtes zorgen voor een betere tijdsbeheer en een snellere levering. Het nieuwe concept Deliveroo Food Market dat vorige week werd voorgesteld in Singapore is gebaseerd op Deliveroo Editions, dat ondertussen is uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen, al vinden we er een extra troef: een restaurantgedeelte waar klanten kunnen eten.

De eerste Deliveroo Food Market heeft zijn deuren geopend in Singapore. We vinden er 10 keukens en een restaurantgedeelte met 40 zitplaatsen. Daarnaast is er ook een pick-up- en wachtruimte voorzien voor de maaltijdbezorgers van het bedrijf. Negen restaurants waaronder Bonchon Chicken, Omakase Burger en Blu Kouzina kregen al een keuken toegewezen waar ze hun gerechten kunnen klaarmaken. “We zijn een bedrijf dat draait rond voeding en we geloven dat het belangrijk is om te investeren in de nieuwste technologieën zodat we de best mogelijke ervaring aan al onze klanten kunnen aanbieden, of ze er nu voor kiezen om ter plaatse te eten of hun bestelling aan huis laten leveren”, verklaart Siddharth Shanker, algemeen directeur bij Deliveroo Singapore.

Tussen de lijst met leveranciers die aan de ingang van Deliveroo Food Market getoond wordt, vinden we ook de Belgische artisanale brouwers van Brussels Beer Project.

De Deliveroo Food Market bruist van de technologie en werd speciaal ontworpen om klanten een voorsmaakje te geven van het restaurant van morgen. De zelfbedieningskiosken en de geautomatiseerde digitale ‘vakjes’ in de maaltijdmuur van Eatsa verzorgen het bestel- en afhaalproces, waardoor de ervaring veel gemakkelijker en.transparanter wordt voor klanten en restaurants. Concreet geven klanten hun bestelling door via de zelfbedieningskiosken ter plaatse. Van zodra hun bestelling klaar is, wordt die in een van de twaalf digitale vakjes geplaatst, waar de klant het uit kan nemen en vervolgens ter plaatse kan opeten of mee naar huis kan nemen.

“De restaurantindustrie, geleid door innovatieve bedrijven als Deliveroo, evolueert om te kunnen beantwoorden aan de noden van de consumenten wat betreft de 'on-demand'-optie. We zijn erg blij dat Deliveroo ons technologieplatform heeft gekozen om hun visie waarbij ze mensen de beste consumentenbeleving in de wereld willen bieden, te realiseren. Samen ontwikkelen we nieuwe, unieke en efficiënte manieren voor mensen om hun volgende maaltijd te krijgen”, vertelt Tim Young, CEO van Eatsa.