iStock
iStock
De coronamaatregelen hadden een enorme impact op de aankopen voor thuisverbruik van de Belg. Vanaf de eerste lockdown (maart 2020) gingen de aankopen van voeding- en huishoudproducten en ook specifiek van verse voeding fors de hoogte in. Ook daarna bleven deze aankopen op een hoger niveau, hoewel we in 2021 al een lichte terugval noteerden. Door de hoge inflatie wordt 2022 ook een atypisch jaar met sterk dalende volumes voor de prijselastische en dus meer substitueerbare producten zoals verse vis en de duurdere vleessoorten. Dat blijkt uit de data die GfK Belgium bij 6.000 huishoudens in opdracht van VLAM verzamelde.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?