Coronavirus knaagt ook aan retail
- Coolblue verhoogt prijzen om vraag te temperen
- Vooral non-food getroffen door Coronavirus
- Belgische retailers volgen situatie op de voet op
Het coronavirus werpt zijn schaduw over de retailsector. Coolblue verhoogde zijn prijzen, uit vrees om de komende maanden met voorraadproblemen te maken te krijgen, en ook andere non-foodketens kampen met tekorten. Klassieke supermarkten zien nog geen problemen, maar volgen de situatie op de voet.
“We vrezen nog niet meteen voor lege rekken”, zegt Hanne Poppe van Colruyt Group, verwijzend naar de toestand van Colruyt Laagste Prijzen en Bio-Planet. Ook andere supermarkten zien op korte termijn nog geen bevoorradingsproblemen opduiken, al kan de situatie snel veranderen naarmate het Coronavirus zich verder in Europa en ons land verspreidt. Marco Demerling, woordvoerder van Carrefour België: “Volgens deskundigen waarmee we contact hebben opgenomen, zijn er momenteel geen aanwijzingen dat er aanvullende maatregelen moeten worden genomen in België. De interne Task Force die voor de gelegenheid werd gecreëerd, volgt de situatie dagelijks op.Als de situatie verandert, zijn we klaar om de nodige maatregelen te treffen.”Onder meer de situatie in Italië en het groeiende aantal maatregelen daar kan ervoor zorgen dat sommige producten nog maar moeilijk tot bij ons raken. In het noorden van Italië zijn vandaag wel al lege rekken en zijn heel wat mensen aan het hamsteren geslagen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?