Nu zaterdag, 30 september, en zondag, 1 oktober, organiseren Comeos en UNIZO voor de allereerste keer hun gezamenlijke ‘Weekend van de Klant’. Een primeur, want tot nu toe organiseerden beide organisaties elk hun eigen klantenfeest.

Terwijl UNIZO bekend stond om haar ‘Dag van de Klant’ bij de zelfstandige detailhandel, organiseerde Comeos al jaren haar ‘Sunday Shopday’ in de grotere winkelketens. Voortaan gaan beide organisaties de krachten bundelen en hun evenementen samenbrengen onder de nieuwe naam ‘Weekend van de Klant’.

Door samen te werken, zal het evenement niet alleen twee dagen duren in plaats van één, maar ook in kleine én grote winkels lopen. “Met tienduizenden deelnemende handelaars zal geen enkele consument er naast kunnen kijken”, klinkt het. Tijdens het evenement zullen er heel wat acties en evenementen georganiseerd worden, zoals straat- en winkelanimatie, modeshows of wedstrijden.

Samen willen UNIZO en Comeos er voor zorgen dat de fysieke winkels die ze vertegenwoordigen een sterkere vuist kunnen maken tegen online retailers. “Het distributielandschap is de afgelopen jaren heel sterk veranderd, vooral onder impuls van de digitalisering en e-commerce. Terwijl UNIZO en Comeos deze evoluties omarmen, breken ze tegelijk samen een lans voor het behoud en de ondersteuning van de fysieke winkels in onze steden en gemeenten”, klinkt het.