Aldi
Exclusief
Aldi
Het is een primeur: Aldi is op 1 mei een communicatiecampagne gestart, niet gericht op de commerciële kant, maar op het wegnemen van de vooroordelen die ten onrechte kleven aan de perceptie van het merk als werkgever. De discounter heeft troeven wat loon, carrière, sfeer en nabijheid betreft en wil die kenbaar maken.
"Het begon allemaal met een dubbele enquête", legt Dimitri Bataillie, managing director Human Resources bij Aldi Belgium, ons uit. "Enerzijds konden we ons baseren op het jaarlijkse marktonderzoek van Randstad rond de aantrekkelijkheid van bedrijven als werkgever. Die bestrijkt alle sectoren op een brede schaal. Dat is relevant: als het om human resources gaat, moet niet alleen rekening worden gehouden met onze concurrenten in de retail, maar met de hele arbeidsmarkt. Maar het was ook nuttig om deze bron aan te vullen met onze eigen studie, toegespitst op Aldi. Het doel was om de vooroordelen die nog steeds rond Aldi als werkgever circuleren in kaart te brengen."
Dat is op zich al een nieuwigheid: het bevestigt dat Aldi nu een nationaal HR-beleid voert. In het verleden werden de human resources uitsluitend beheerd door de zeven regionale kantoren van het bedrijf in België. Uiteraard zijn zij nog steeds actief op dit gebied, maar dit zeer operationeel gerichte HR-management is overschaduwd door een steeds meer nationaal HR-beleid.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?