De QNTM Group, gespecialiseerd in AdTech (reclametechnologie) en MarTech (marketingtechnologie), onthulde maandag een overeenkomst om een meerderheidsbelang te verwerven in Actito, Europa's toonaangevende platform voor klantactiveringsoplossingen.

De QNTM-groep is een ecosysteem van technologiebedrijven die actief zijn op het gebied van AdTech en MarTech, met als doel bedrijven te helpen hun inkomsten te verhogen door middel van software en digitale oplossingen. Door de overname van een meerderheidsbelang in Actito kan QNTM klantactivering toevoegen aan zijn ecosysteem, dat nu 6 merken, meer dan 600 medewerkers en kantoren in Europa, de VS en Canada omvat. Via zijn SaaS customer activation platform geeft Actito marketeers de kracht om klantbetrokkenheid te stimuleren met zeer gepersonaliseerde communicatie. Het Belgische bedrijf werkt al samen met meer dan 550 merken, waaronder BNP Paribas, Damart, Friesland Campina en Hyundai.

"Het toonaangevende Europese alternatief"

"QNTM wil het toonaangevende platform en ecosysteem zijn voor leidinggevenden die technologische ondersteuning nodig hebben om hun inkomsten te verhogen", aldus Eivind Roald, CEO van de groep. "Toen we Actito en hun sterke positie op de Europese markt ontdekten, waren we ervan overtuigd dat het bedrijf en het management waarde zouden toevoegen aan onze bestaande klanten en aan onze bestaande activiteiten. Met Raptor (een platform voor klantgegevens dat in 2021 met QNTM wordt geïntegreerd, red.) kunnen ze bedrijven ondersteunen bij meer gepersonaliseerde marketingcommunicatie voor een hogere conversie en een Europese uitdager zijn tegen lokale en wereldwijde concurrenten." Kenya Rose, mede-CEO van Actito, zei op zijn beurt dat de ontwikkelingsstrategie van QNTM in overeenstemming is met de ambitie van zijn bedrijf om zich te vestigen als "het toonaangevende Europese alternatief voor marketingoplossingen uit de VS" en een oplossing te bieden "voor bedrijven die op zoek zijn naar snelle en langdurige resultaten".