Vergeet de naam Troc.com, voortaan gaat de keten door het leven als Happy Troc. Happy Cash, het bedrijf dat tweedehandswinkel Troc.com in maart overnam, wil in de komende 2 jaar alle 100 Troc.com-winkels omvormen tot Happy Troc-winkels. Daarnaast wordt het gamma fors uitgebreid met extra diensten en hightechproducten. Dat schrijft LSA. 

Het zat er al een tijdje aan te komen, maar nu is het ook officieel. De tweedehandswinkels Troc.com zal voortaan door het leven gaan als Happy Troc. Die beslissing komt er na de overname eerder dit jaar door de Franse sectorgenoot Happy Cash. De naamsverandering moet voor meer harmonie zorgen tussen beide bedrijven. 

Concreet is het de bedoeling om in de komende 2 jaar alle 100 Troc.com-winkels om te bouwen tot Happy Troc-vestigingen, al zal dat wel gebeuren op het tempo van de franchisenemers benadrukt de groep. De nieuwe winkels zullen niet alleen een andere naam, maar ook een nieuwe look krijgen. Daarnaast behouden ze hun vaste gamma aan meubels, decoratie en elektrotoestellen, maar zal het aanbod aan diensten en hightechproducten flink uitbreiden. Op die manier wil de keten beter inspelen op de toenemende vraag van klanten binnen dit segment. Uitbaters van Happy Troc-winkels krijgen trouwens ook de mogelijkheid om diensten van de Happy Cash groep aan te bieden in hun verkooppunt. Daarbij gaat het onder meer om het herstellen en verhuren van smartphones.

Dankzij de overname van Troc.com bestaat het winkelpark van de Happy Cash groep voortaan uit 200 winkels, nog goed voor een omzet van 142 miljoen het afgelopen jaar.

De renovatie van de eerste Troc.com-winkels is ondertussen al gestart en zou binnen enkele weken al klaar moeten zijn, zo laat het bedrijf nog weten.