iStock
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
iStock
Verse producten vertegenwoordigen maar liefst 51% van de totale FMCG-uitgaven. Daarnaast bepalen 44% van de Belgische shoppers hun winkelselectie op basis van de verscategorieën. Dat blijkt uit cijfers van NielsenIQ, dat aanwezig zal zijn op het Feeding The Future-congres op 20 juni.
België is een culinair paradijs, maar ook een belangrijke speler in het vormgeven van de toekomst van voeding. Met onze rijke tradities, hoogwaardige producten en gastronomische expertise is België goed gepositioneerd om bij te dragen aan duurzame voedselinnovaties die de uitdagingen van morgen het hoofd bieden. Maar hoe ziet de toekomst van voeding eruit? Ontdek het tijdens het Feeding The Future-congres, waar Gondola Academy de deelnemers zal verrassen met een schat aan boeiende feiten en inzichten. Een voorproefje? We delen alvast enkele inzichten die we haalden uit cijfers van NielsenIQ.
Wist je dat:
44% van shoppers hun winkelselectie bepalen op basis van de verscategorieën.
De top 5 categorieën die de winkelselectie bepalen verse groenten en fruit, vers vlees en kop, brood, melkproducten en verse vis zijn.
Verse producten 51% van de FMCG-uitgaven vertegenwoordigen.
Ook in vers convenience super belangrijk is, bereide maaltijden nemen in belang toe.
De verkoop van bioproducten daalt en dat dit gedeeltelijk toe te schrijven is aan de keuze van het assortiment.
Functionaliteit nog steeds een duidelijke drijfveer voor innovatie is: producten met proteïne en sport & energy drinks groeien met dubbele cijfers.
Brood en gebak ook met dubble digits groeien.
Dit en nog veel meer komt aan bod tijdens het Feeding the Future-congres. Zo zullen ook onderwerpen als zero-waste, food upcycling, de pro’s en cons van plantbased voeding en innovatieve versconcepten in de wereld behandeld worden. Het congres wordt afgesloten met een boeiend debat tussen Geoffroy Gersdorf (Carrefour), An Vermeulen (Coca Cola) en Michel Mersch (Nestlé). En op een congres over de toekomst van voeding kunnen proevertjes van innovatieve start-ups natuurlijk niet ontbreken.
Benieuwd hoe de toekomst van voeding eruitziet? Aarzel dan niet en schrijf je vandaag nog in voor dit unieke congres!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?