Unilever bevestigt dat het een bod heeft aanvaard van Yellow Wood Partners LLC voor de overname van Elida Beauty, waarvan het portfolio meer dan 20 schoonheids- en verzorgingsmerken omvat, waaronder het Zwitsal merk.

Marie-Adélaïde Defourny, corporate communications manager bij Unilever België, bevestigt aan Gondola dat de verkoop van de merken in de Elida Beauty-portfolio geen betrekking hebben op Zwitsal, dat bij Unilever blijft. Elida Beauty is wel niet langer een van de prioriteiten van het bedrijf. Unilevers nieuwe CEO, Hein Schumacher, had gezegd dat het bedrijf zich voortaan meer zou concentreren op zijn 30 belangrijkste merken, die goed zijn voor ongeveer 70% van de omzet. Fabian Garcia, President Persoonlijke Verzorging van Unilever, bevestigt de visie van zijn baas en zegt over de verkoop: "Deze transactie markeert een nieuwe fase in de optimalisatie van onze portefeuille persoonlijke verzorging. Onze prioriteit is om de groei van onze sterke merken te versnellen door te investeren in belangrijke strategische gebieden zoals overtuigende merksuperioriteit en meerjarige innovatie." Het is de tweede keer binnen een jaar dat Yellow Wood Partners LLC een deel van Unilever overneemt.  Afgelopen mei nam de investeringsgroep Unilevers persoonlijke verzorgingsmerk Suave over. De deal wordt naar verwachting medio 2024 gesloten. De financiële voorwaarden van het bindende bod zijn niet bekendgemaakt.