#2 Net als de laatste zes jaar onthult Gondola ook nu weer zijn exclusieve poster over de jaarlijkse evolutie van de FMCG. Retailexpert Silvie Vanhout, die de cijfers van Nielsen (van juni 2018 tot juni 2019) analyseerde en samenvatte in de poster, ontdekte 5 trends. 

Elke maandag onthullen we een nieuwe trend. Deze week is het de beurt aan de verse soep, een nieuwe vaste waarde (+ 12,7%).

De categorie soepen en verse soepen (die u niet terugvindt op de poster) is een van de meest dynamische van de hele FMCG-sector. Vijf jaar geleden bestond ze nauwelijks, vandaag is ze goed voor 26 miljoen euro. Zowel de A-merken (+9%) als de private labels (+16%) profiteren hiervan. Onder meer Carrefour en Delhaize verruimen hun aanbod. Het enthousiasme voor verse soepen staat haaks op dat van soep in blik, een categorie die er sinds 6 jaar zienderogen op achteruit gaat (-12,9%).

Gearomatiseerd water

Benieuwd naar de eerste FMCG-trend die Silvie Vanhout wist te ontdekken?  

Klik hier!
Gearomatiseerd water

FMCG Now-poster

Bent u benieuwd naar alle gegevens van de FMCG Now-poster? Download hem dan nu gratis!

Klik hier!
FMCG Now-poster