#1 Net als de laatste zes jaar onthult Gondola ook nu weer zijn exclusieve poster over de jaarlijkse evolutie van de FMCG. Retailexpert Silvie Vanhout, die de cijfers van Nielsen (van juni 2018 tot juni 2019) analyseerde en samenvatte in de poster, ontdekte 5 trends.
Elke maandag onthullen we een nieuwe trend. Starten doen we met de categorie gearomatiseerd water: de PL investeren in gearomatiseerd water (+10%).
Het is geen nieuws dat het gearomatiseerde water een boost geeft aan de categorie waters. Die categorie was echter tot voor kort in handen van de A-merken, en dan vooral van marktleider Spa, gevolgd door Perrier en Chaudfontaine (Coca-Cola). Vorig jaar zijn de retailers zelf ook gaan investeren in deze sector. Zowel Delhaize, Carrefour als Colruyt hebben eigen gearomatiseerde waters ontwikkeld. Op tien jaar tijd heeft de categorie water een groei gekend van maar liefst 18%, en dat is vooral aan de private labels te danken. Samen zijn deze nu nummer drie in de categorie gearomatiseerd water.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?