iStock
Exclusief
iStock
Unilever maakte vandaag zijn "solide" halfjaarresultaten bekend, met een sterke stijging van de onderliggende omzet en nettowinst, ondanks een lichte daling van de volumes.
In de eerste helft van 2023 boekte Uniliver een omzet van 30,4 miljard euro, een stijging van 2,7%. De voedingsmiddelengigant boekte ook een onderliggende omzetgroei van 9,1%, aangedreven door al zijn afdelingen, waarbij de prijzen met 9,4% stegen maar de volumes met 0,2% daalden. Dankzij deze prestaties kon Unilever zijn nettowinst met 22,1% verhogen tot 3,5 miljard euro. "Unilevers prestaties in het eerste halfjaar benadrukken de kwaliteiten die mij in het bedrijf hebben aangetrokken: een ongeëvenaarde wereldwijde aanwezigheid, een portefeuille van grote merken en een team van getalenteerde mensen", aldus Hein Schumacher, de nieuwe CEO van de groep. Voor het hele jaar verwacht Unilever een groei van de onderliggende omzet van meer dan 5%, waarbij "de onderliggende prijsgroei gedurende het jaar gematigd blijft". Van de 2 miljard euro aan kostenstijgingen die het bedrijf voor 2023 voorspelde, wordt slechts 400 miljoen euro verwacht voor de tweede helft van het jaar. "We verwachten nog steeds een bescheiden verbetering van de onderliggende operationele marge voor het hele jaar, als gevolg van een hogere brutomarge en toegenomen investeringen in onze merken”, besluit Unilever.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?