iStock
Exclusief
iStock
De Belgische markt van drinks onderging vorig jaar opvallende verschuivingen: terwijl sommige categorieën aan populariteit hebben ingeboet, bleven andere sterk groeien. Welke dranken veroverden het hart van de Belg?
De markt voor water, frisdranken en sport- en energiedranken bleef het afgelopen jaar stabiel in volume, ondanks de prijsstijgingen en uitzonderlijke hoeveelheden neerslag. Er vonden binnen deze markt wel een aantal verschuivingen plaats: gearomatiseerde waters en frisdranken – in het bijzonder ice tea – staan onder druk, terwijl plat water en energie- en sportdranken een sterke volumegroei neerzetten.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?