Pearle Opticiens
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Pearle Opticiens
Pearle Opticiens gooit zijn businessmodel om en start met een abonnementsformule: Pearle Bril Plan. “Op deze manier kan je een eenmalige dure aankoop vermijden, wat handig is gezien je ogen regelmatig veranderen”, klinkt het bij de keten.
We zagen al vaker abonnementsformules opduiken binnen de foodservice en retail, maar nu geldt dat dus ook binnen de wereld van de brillenwinkels. Pearle Opticiens België, marktleider in brillen en contactlenzen met 230 winkels in België, lanceert namelijk een nieuwe service voor haar klanten: het Pearle Bril Plan. Door deze abonnementsformule hoeven klanten geen eenmalige dure bril te kopen, maar kiezen ze voor een 2-jarge service waar minimaal twee brillen inbegrepen zitten, maar ook gratis vervangende glazen als de oogsterkte verandert en garantie bij schade, verlies of diefstal. Zij betalen hiervoor een vast bedrag per maand en kunnen kiezen of ze na twee jaar de brillen inleveren, nieuwe brillen uitzoeken of voor een eenmalig bedrag de brillen willen kopen. Concreet wordt de prijs per maand gebaseerd op de totale prijs van het aantal brillen. Alleen voor de eerste bril geldt de normale prijs. Voor elke volgende bril betaal je de halve prijs. In totaal kunnen er vijf brillen in het plan en de totale prijs wordt per maand in rekening gebracht. Hiermee hoef je niet in 1 keer een bedrag neer te tellen maar betaal je voor het gebruik van de brillen. Het instapbedrag per maand is 9,50 euro.
“Met het Pearle Bril Plan worden onze klanten volledig ontzorgd. Wij bieden hen de juiste zichtoplossing voor elke situatie en nemen verder alle zorgen uit handen", legt Johan Van der Straeten, country director Belgium, uit. "De klant weet gelijk waar hij of zij aan toe is en mocht de sterkte van de brilglazen niet meer voldoen, de bril kapot gaan of kwijt raken, dan lossen wij dat op. Met het Pearle Bril Plan spelen we in op de veranderende behoefte van onze klanten waarbij het gebruik van een product belangrijker is dan het bezit ervan."
Met deze abonnementsformule wil Pearle Opticiens trouwens niet enkel eenmalige dure aankopen vermijden, maar ook inspelen op de toenemende vraag naar duurzaamheid. Zo doneert Pearle de brillen die ingeleverd worden aan de One Sight EssilorLuxottica Foundation, een organisatie die zich wereldwijd inzet om mensen, die zich dat zelf niet kunnen veroorloven, te helpen en hen te voorzien van een goed zicht.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?